pátek 28. srpna 2015

Na rozloučenou.


A najednou je všechno zapomenuto.
Jak dlouho jsme se neviděli.
Protože byl jen jeden a nikdy nebude jinej.

De mortuis nil nisi bonum. Říká se. Myslela jsem si vždycky, že "tak by se to mělo", ale ono to tak samo nějak je..

Vzpomínám.

Jak nádherně zpíval. A jak jsme zpívali spolu.

Jak chtěl, abych mu hrála, a opravdu mě poslouchal.

Jak si po každým obědě lehnul s knížkou a vždycky usnul.

Jak moc ho bavilo vařit a jak výborně to uměl.

Jak mi přidal pětistovku na kytaru, i když jsem si podle něj měla hledět harmoniky

Jak jsem po návratu z lesa měla dvacet sedm klíšťat a on mi všechny vyndal.

Jak jsem za nim přijela patnáct kilometrů na kole a zpátky mě musel odvézt, protože už jsem nemohla.

Jak mě poslal pro něco na zub a já se bála vrátit s chlebem se sádlem, protože jsem si myslela, že chce kartáček a zubní pastu.

Jak jsme šli pěšky po hlavní silnici a jenom on směl šlápnout za bílou čáru, protože byl silničář.




Vlastně je toho dost, co si chci pamatovat. A nic jinýho neni důležitý.





Šel jsem světem tam a sem
Nikdy rovnou za nosem
Měl jsem radost velikou
Když jsem moh´ jít oklikou
Já jsem viděl víc a dál
Nežli kdybych v klidu stál
Jako svatý

Šel jsem světem plným chyb
Pytlák snů a pytlák ryb
Někdy mlčky jindy zas
Spoléhal jsem na svůj hlas
Bohudík i bohužel
Za to že jsem život měl
Kostrbatý

Šel jsem světem tam a sem
Zkoušel jak je pevná zem
Letmý start a pevný cíl
Štěstí jenom na pár chvil
Někdy lokaj jindy pán
Hodně lásky hodně ran
Které bolí

Šel jsem světem dál a dál
Cestou vždycky jsem si přál
Aby dřív než zazní Stop
Po mně zůstalo pár stop
Táh´ jsem káru ze všech sil
Podél cest jsem roztrousil
Stovky rolí

Šel jsem světem podél vod
Šel jsem s větrem o závod
Ale čas ten lakomec
Dožene tě nakonec
Poznávám ho po hlase
Když ironicky zeptá se:
Jak se daří

Proti času není zbraň
Všichni platíme mu daň
Ale proč se jen tak vzdát
Dokud žiju žiju rád
Z pole mizí osení
Na tom se nic nemění
Přišlo stáří


Žádné komentáře:

Okomentovat